duminică, 23 noiembrie 2008

Intalnire cu Valentin Stan




















Vreau sa incep cu o intrebare: Cine stia ca pe 14 noiembrie este ziua Dobrogei? Si ca anul acesta s-au implinit 130 de ani de la reintegrarea Dobrogei la patria mama? Eu unul nu stiam, dovada a lipsei de informare asupra acestui fapt, de care, noi, dobrogenii, ar trebui sa fim mandri si sa il celebram. Dar ca multe alte lucruri in tara asta, sigur va fi tratat superficial si cu nesimtire, si asa a fost.

Dar sa revenim. Universitatea "Ovidius" Constanta a organizat o serie de conferinte cu tema "130 de ani de la reintegrarea Dobrogei". Nu am fost prezent de pe data de 20 noiembrie 2008, dar sigur nu voi uita ziua de ieri.

Cu toate ca a inceput cu intarziere, Dl. Valentin Stan si Dna Mariana Cojoc, alaturi de discursul sarcastic si plin de verva al Dl. Marian Cojoc, au reusit sa ne introduca intr-o stare de interes pentru ce avea sa ni se transpuna in orele ce urmau.

Am ramas stupefiat sa observ cat de meticulos si bine documentat este Valentin Stan, in demonstratia sa de diplomatie gresita si politici slabe la Marea Neagra, conduse cu lipsa de abilitate de seful statului nostru. N-are rost sa il mai numesc, cert e ca nu am crezut niciodata in el si nu voi crede. Puteti sa ma numiti comunist sau cum vreti voi, nu voi crede pana nu voi vedea exact ce trebuie sa vad in tarisoara asta.

Este pacat ca astfel de conferinte nu sunt mai mediatizate, pentru ca ar fi bine ca publicul sa vada exact ce se intampla la nivel inalt si sa inteleaga ce repercursiuni pot avea greselile diplomatice. Dar asta numai daca ai pe cineva abil sa iti explice. Aseara l-am cunoscut pe cel mai abil, Valentin Stan. Dupa parerea mea un maestru al analizei politice.

Este difici sa il urmaresti, pentru ca uneori cantitatea de informatii te poate depasi. Dar asta inseamna sa te pregatesti. Ce mai! O intalnire de nivel inalt, categoria grea.

Sigur va fi o intalnire care va dura in amintirea mea.

2 comentarii:

Unknown spunea...

La mai mare, dle Bogdan!

Anonim spunea...

Domnu' Gadea..atentie!..domnu' gadea